Szkoła sukcesu

8. miejsce w Rankingu XXV-lecia najlepszych liceów warszawskich

Dnia 5 listopada uczniowie klasy 3C wraz z wychowawczynią wzięli udział w uroczystym zakończeniu trwającego przez ponad rok projektu „Edukacja oknem na świat”, organizowanego przez fundację The Bridge. Reprezentanci z naszej szkoły podczas serii wykładów, odbywających się w progach Uniwersytetu Warszawskiego, dokładnie zgłębili założenia ’17 Celów Zrównoważonego Rozwoju’ według ONZ.

 

Zaangażowali się również w tłumaczenie wydanej przez Organizację Narodów Zjednoczonych książki pod tytułem „Baśnie i dziwy aby świat był sprawiedliwy”, którą następnie czytano w placówkach edukacyjnych w całej Polsce podczas tygodnia „Globalnego czytania o globalnych wyzwaniach”, jak również przeprowadzili w naszej szkole w wybranych klasach warsztaty z modułu GoRealArt. Ich uczestnicy mieli okazje wykonać plakaty o tematyce zrównoważonego rozwoju i zdobyć świadomość w kwestii globalnych wyzwań.

Gala zwieńczająca projekt odbyła się w budynku Giełdy Papierów Wartościowych w Warszawie i była emitowana w internecie oraz na nowojorskiej giełdzie. Wydarzenie było prowadzone przez właścicieli fundacji oraz młodzież, w tym jedną z naszych uczennic z klasy 3C, a przyjemność przemawiać mieli  następujący goście:
Pan Marek Dietl - Prezes Giełdy Papierów Wartościowych
Profesor Zbigniew Izdebski, Pedagog, doradca rodzinny i seksuologPani Małgorzata Kożuchowska, Ambasadorka Fundacji The Bridge
Pan Tomasz Karolak, aktor
Profesor Jarosław Kilian, Dziekan Wydziału Reżyserii Akademii Teatralnej w Warszawie
Profesor Ewa Kuryłowicz, architekt, Przewodniczącą Rady Fundacji Stefana KuryłowiczaProfesor Andrzej Markowski, Przewodniczący Rady Języka PolskiegoProfesor Ewa Niewiadomska-Szynkiewicz, Dyrektor ds. Naukowych NASKPani Anna Nowosad, Naczelniczka Związku Harcerstwa PolskiegoPan Carlos Piñerúa, Dyrektor Generalny Banku Światowego, na Polskę i Kraje bałtyckieProfesor Małgorzata Syczewska, Dyrektor Centrum Zdrowia Dziecka

Gala oficjalnie rozpoczynała tydzień „Globalnego czytania o globalnych wyzwaniach”, ale była również doskonałym podsumowaniem całej wiedzy nabytej przez uczniów w ciągu poprzedzającego roku.