Szanowni Rodzice,
Drodzy Kandydaci,
w naszej szkole w roku szkolnym 2021/2022 otwieramy dla absolwentów szkoły podstawowej następujące klasy:
DWUJĘZYCZNE1 klasa matematyczno-fizyczna (M); Z PODZIAŁEM NA GRUPY Z MATEMATYKI – W TYM GRUPĘ OLIMPIJSKĄ2 klasy biologiczno-chemiczne (P) POD PATRONATEM WARSZAWSKIEGO UNIWERSYTETU MEDYCZNEGO;1 klasa matematyczno-społeczna (G) POD PATRONATEM SZKOŁY GŁÓWNEJ HANDLOWEJ;1 klasa lingwistyczno-społeczna (L) POD PATRONATEM WYDZIAŁU PRAWA I ADMINISTRACJI UNIWERSYTETU WARSZAWSKIEGO;
MIĘDZYNARODOWE
2 klasy przygotowujące do Programu Dyplomowego Matury Międzynarodowej – z programem MYP (IB Middle Years Programme).
Nie planujemy otwierania oddziałów wstępnych.
Wszystkie otwierane oddziały są dwujęzyczne z językiem angielskim i mają określony kierunek kształcenia (wiodące przedmioty), w związku z czym w postępowaniu rekrutacyjnym będziemy brać pod uwagę oceny na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej z następujących przedmiotów: – języka polskiego; – matematyki; – języka obcego nowożytnego oraz – do klasy matematyczno-fizycznej: z fizyki; – do klasy biologiczno-chemicznej: – ocena wyższa spośród biologii i chemii; – do klasy matematyczno-społecznej: z geografii; – do klasy lingwistyczno-społecznej: z geografii – do klasy międzynarodowej: – ocena najwyższa spośród: biologii, chemii, fizyki, historii, geografii.
Opisy poszczególnych klas oraz plany ramowe dostępne są tutaj.
Szczegółowe zasady rekrutacji: Zasady rekrutacji do klas pierwszych
Wniosek:
Od 17.05.2021 do 31.05.2021 kandydaci do klas pierwszych szkół ponadpodstawowych prowadzonych przez m.st. Warszawę wraz z rodzicami będą mogli zalogować się/zarejestrować się do systemu, wprowadzić dane, wybrać szkoły i oddziały – ułożyć listę preferencji i złożyć wniosek w szkole pierwszego wyboru.
Jeśli nasza szkoła jest szkołą pierwszego wyboru, to wypełniony wniosek będzie można złożyć w następujący sposób:
- podpisać profilem zaufanym i przesłać w systemie
albo - wydrukowany wniosek, podpisać i jego scan przesłać na adres poczty elektronicznej rekrutacja@kopernik.edu.pl
W tytule wiadomości należy wskazać imię i nazwisko kandydata oraz symbol oddziału naszego Liceum umieszczonego najwyżej na liście preferencji, np.: Jan Kowalski 1M , Jan Kowalski 1P, Jan Kowalski 1G, Jan Kowalski 1L, Jan Kowalski 1MYP
lub - wydrukowany wniosek, podpisać i złożyć osobiście w szkole.
Wniosek musi być podpisany przez kandydata i jego rodziców (wystarczy jeden podpis rodzica/opiekuna prawnego).
Wszystkie pozostałe dokumenty, za wyjątkiem oryginałów świadectw i zaświadczenia o wynikach egzaminu ósmoklasisty zalecamy dostarczać w formie skanów poprzez przesłanie ich na adres: rekrutacja@kopernik.edu.plW tytule wiadomości należy wskazać imię i nazwisko kandydata oraz symbol oddziału naszego Liceum umieszczonego najwyżej na liście preferencji, np.: Jan Kowalski 1M , Jan Kowalski 1P, Jan Kowalski 1G, Jan Kowalski 1L, Jan Kowalski 1MYP
Wszystkie informacje znajdziecie Państwo w tym miejscu: prezentacje dla kandydatów i ich rodziców Zapraszamy do obejrzenia filmów, które w ostatnich latach przygotowali nasi uczniowie tworzący KopernikTV: https://www.facebook.com/kopernikTV/videos/816176728537313/
https://www.youtube.com/watch?v=DVnd9z7cLQM Harmonogram rekrutacji na rok szkolny 2021/2022:
REKRUTACJA ZASADNICZA | |
składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym (dotyczy oddziałów dwujęzycznych i międzynarodowych) | od 17 maja od godz. 8.00 do 31 maja do godz. 15.00 |
przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych dla kandydatów do oddziałów dwujęzycznych i międzynarodowych (I termin) | język angielski – 7.06.2021- I tura o godzinie 9:30 – II tura o godzinie 13:30(Sposób podziału na poszczególne tury podamy najpóźniej w dniu poprzedzającym egzamin.) |
podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki sprawdzianu kompetencji i predyspozycji językowych | 17 czerwca (poniedziałek) do godz. 15.00 |
możliwość dokonania zmiany wyboru szkoły. Brak możliwości wyboru oddziału dwujęzycznego/międzynarodowego, jeśli wcześniej (od 17 do 31 maja) nie wybrano żadnego oddziału tego typu. | od 17 czerwca od godz. 10.00 do 21 czerwca do godz. 15.00 |
dodatkowy termin na przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych,sprawdzianu predyspozycji językowych dla kandydatów, którzy nie przystapili do sprawdzianów w pierwszym terminie (II termin) | 25 czerwca godz 13:00 |
podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki sprawdzianu kompetencji i predyspozycji językowych przeprowadzanych w drugim terminie | 9 lipca godz. 10.00 |
uzupełnienie wniosku o przyjęcie do szkoły o świadectwo ukończenia szkoły podstawowej i zaświadczenie o wynikach sprawdzianu ósmoklasisty (kopie poświadczone za zgodność z oryginałem przez szkołę podstawową)możliwość dokonania zmiany wyboru szkoły. Brak możliwości wyboru oddziału dwujęzycznego/międzynarodowego, jeśli wcześniej (od 17 do 31 maja) nie wybrano żadnego oddziału tego typu. | od 25 czerwca od godz. 12.00 do 14 lipca do godz. 15.00 |
weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów przez komisje rekrutacyjne, w tym dokonanie czynności, o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy o systemie oświaty oraz art. 150 ust. 7 ustawy prawo oświatowe | do 21 lipca |
podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia | 22 lipca godz.12.00 |
potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów dokumentów | od 23 lipca od godz. 9.00 do 30 lipca do godz. 15.00 |
podanie przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych | 2 sierpnia godz. 14.00 |
poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc | 2 sierpnia |
wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 5 sierpnia |
sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia wystąpienia o uzasadnienie |
REKRUTACJA UZUPEŁNIAJĄCA | |
składanie wniosków o przyjęcie do szkoły wraz z dokumentami potwierdzającymi spełnianie warunków lub kryteriów branych pod uwagę w postępowaniu rekrutacyjnym | od 3 sierpnia od godz. 10.00 do 5 sierpnia do godz. 12.00; |
przeprowadzenie sprawdzianu kompetencji językowych dla kandydatów do oddziałów dwujęzycznych i międzynarodowych oraz sprawdzianu predyspozycji językowych dla kandydatów do klas wstępnych, którzy nie przystapili do nich w pierwszym ani drugim terminie | 6 sierpnia godz 10:00 |
podanie do publicznej wiadomości przez komisję rekrutacyjną listy kandydatów, którzy uzyskali pozytywne wyniki prób sprawności fizycznej, sprawdzianu kompetencji i predyspozycji językowych | 6 sierpnia godz. 15.00 |
weryfikacja wniosków o przyjęcie do szkoły i innych złożonych dokumentów przez komisje rekrutacyjne, w tym dokonanie czynności, o których mowa w art. 20t ust. 7 ustawy o systemie oświaty oraz art. 150 ust. 7 ustawy prawo oświatowe | 5 sierpnia |
podanie do wiadomości list kandydatów zakwalifikowanych i kandydatów niezakwalifikowanych zawierające imiona i nazwiska kandydatów uszeregowane w kolejności alfabetycznej oraz informację o zakwalifikowaniu albo niezakwalifikowaniu kandydata, a także najniższą liczbę punktów, która uprawnia do przyjęcia | 16 sierpnia godz. 12.00 |
potwierdzenie woli przyjęcia w postaci przedłożenia oryginałów dokumentów | od 17 sierpnia od godz. 12.00 do 20 sierpnia do godz. 15.00 |
podanie przez komisję rekrutacyjną list kandydatów przyjętych i nieprzyjętych | 23 sierpnia godz.12:00 |
poinformowanie przez dyrektora szkoły kuratora oświaty o liczbie wolnych miejsc | 23 sierpnia |
wystąpienie do komisji rekrutacyjnej o sporządzenie uzasadnienia odmowy przyjęcia | 26 sierpnia |
sporządzenie przez komisję rekrutacyjną uzasadnienia odmowy przyjęcia | do 3 dni od dnia wystąpienia o uzasadnienie |
Zgodnie z terminami postępowania rekrutacyjnego na rok szkolny 2021/2022
Harmonogram działań szkoły ponadpodstawowej w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych
Harmonogram działań szkoły podstawowej w ramach elektronicznej rekrutacji do szkół ponadpodstawowych
Ubiegłoroczne progi punktowe do poszczególnych klas:
- 1M 188,17
- 1P 179,23
- 1G 185,65
- 1L 164,89
- 1MYP 193,49
Informacje na temat punktacji za inne osiągnięcia dostępne są na stronie Kuratorium Oświaty lub Biura Edukacji M.St. Warszawy.
Wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych – 2021 r.- wykaz zawodów wiedzy, artystycznych i sportowych organizowanych przez kuratora oświaty i inne podmioty działające na terenie szkoły, które mogą być wymienione na świadectwie ukończenia szkoły podstawowej:
Pismo przewodnie MKO dot. zawodów wiedzy artystycznych i sportowych
Zał. 1 – Wykaz zawodów
Zał. 2 – wykaz zawodów 2016-2019
Zał. 3 – konkursy MKO
Zał. 4 – olimpiady MEN